דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מרפאים מחלות אוטואימוניות? - שיעור שנכתב בדם 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 1253   [ נצפה 3151 פעמים ]

מחלות אוטואימוניות הן כינוי למשפחה של מחלות המתפרצות באופן לא צפוי בגוף.

תופעת המחלות מהסוג האוטואימוני הוא בגדר חידה בעיני הרפואה המודרנית שאינה יודעת להסביר מה גרם למחלה להתפרץ ואיך ניתן לשנות או להקל על מחלות מהסוג הזה.
כאשר אדם חוטף מחלה אוטואימונית והוא הולך לרופא בשל הסימפטומים ההסבר שיש לרופא להגיד זה: "הגוף החליט לתקוף את עצמו", זאת התשובה ואין שום ידיעה של למה ומה לעשות עם זה הלאה.

מחלה אוטואימונית היא מחלה בה המערכת החיסונית של האדם מחליטה להפנות  את עצמה ובמקום להגן על הגוף – לתקוף אותו ולפגוע באיברים שונים בגוף, כלומר הגוף הוא התוקף של עצמו ללא תקיפה של חיידקים או גורם מזיק מבחוץ.
העניין הוא שהגוף לא יכול לתקוף את עצמו אלא אם כן האדם תקף את עצמו לפני כן.

ואיך אדם יכול לתקוף את עצמו?

הוא פיתח דפוסי חשיבה בהם הוא מפנה את הפעילות של המחשבה שלו ושל המח שלו כנגד עצמו, הוא לימד את המח שלו לחשוב דברים שיפעלו כנגדו כלומר הוא ייצר בתוכו מחשבות שתוקפות אותו, את אותו אדם ומחלישות אותו ומייצרות על האדם פרשנות שלילית וזה האדם שעושה זאת לעצמו כי הוא לא מרגיש שהוא מספיק טוב או שהוא מרגיש לא שייך ולא ראוי ביחס לקבוצת האנשים שהוא נמצא עימה והאדם הזה לימד את המחשבות שלו ואימן אותן וטיפח מנגנון חשיבה אוטומאטי שלילי אבל לא רק על מצבים או על אנשים אחרים אלא בעיקר על עצמו.

הגוף בסך הכל למד את הפעילות של האדם ושל האופן בו הוא חושב והוא התחיל לחקות אותה, את אותו אופן הפעילות התוקפנית של האדם את עצמו והגוף אומר: "אם האדם תוקף את עצמו ומפנה אל עצמו את הכח העצום שלו של המחשבה, כנראה שככה הדברים הולכים בגוף הזה וכנראה שאני צריך גם לתקוף אותו" אומר הגוף לעצמו.

הגוף הוא לא יישות עצמאית, הגוף מתנהג כתוצאה מהפעילות של המח הגוף רואה את המח פועל בצורה מסויימת והוא קולט דפוס חשיבה מסויים, הגוף מזהה את התבניות וצורת הפעילות של אותו אדם, כלומר הגוף מזהה תבנית חשיבה מסויימת ואז הגוף מחקה את אותה תבנית חשיבה ותוקף את עצמו בדיוק כמו שהאדם תקף את עצמו שנים על גבני שנים קודם לכן – במחשבותיו ואותו אדם שעשה זאת כל כך הרבה פעמים  הביא את המצב לידי כך שהאופי התוקפני של האדם את עצמו לא נשאר בגדר פעילות חד פעמית זמנית אלא הוא הפך להיות דפוס אוטומאטי וקבוע ובעל חיים משל עצמו ודפוס אוטומאטי זה אומר שלא משנה אם האדם קם בבוקר שמח או עצוב, הוא רעב או שבע, הדפוס מחשבה האוטומאטי יפעל באותה צורה שלימדו אותו לפעול, בדיוק מאותה סיבה שהעשירים הופכים להיות עשירים יותר והעניים הופכים להיות עניים יותר – כי הם בעלי דפוסי חשיבה שככל שהם חושבים אותם יותר הם מחזקים אותם ובכך הם הופכים לדפוסי חשיבה אוטומאטים, שקורים לבד וכך גם אותו אדם שחושב מחשבות הרסניות כלפי עצמו וכמה שהוא לא מספיק טוב בכל מקום או כל דבר שהוא מנסה לעשות והוא חושב אותן הרבה ולאורך זמן, הוא בעצם מייצר ומלמד את עצמו לפתח תבנית חשיבה קבועה של הרס עצמי תבנית חשיבה שהגוף מזהה ומתאים את הפעילות שלו לאותה פעילות מחשבתית של האדם.

המקור למחלה אוטואימונית הוא לא בגוף אלא באופן המחשבה, התוצאה מתפרצת בגוף אבל הדרך לרפא מחלות בהן הגוף תוקף את עצמו יש לטפל קודם בדפוסי החשיבה התוקפניים של האדם את עצמו ולשנות אותם לדפוסי חשיבה מרפאים וטהורים ולהזין אותם ולטפח אותם עד שיהפכו לאוטומאטים, כי הרי כל דבר שנטפח ונשקיע בו אנרגיה ומיקוד יתחיל לקרות מעצמו, לטוב או לרע.

במערכת היחסים בין הגוף לנפש והמחשבה הגוף הוא אינו היוזם או המשפיע הגוף מושפע באופן ישיר מהאופן בו אדם חושב וכאשר אדם נמצא זמן רב במצב רוח מסויים או ברגשות מסויימים אנחנו רואים בצורה משמעותית איך ההרגשה של האדם מתקבעת בפיסיות שלו, ההרגשה והמצב רוח של הבנאדם מתקבעים במבנה הגוף שלו ובצורת ההליכה והיציבה של הגוף שלו, הרי לא יכול להיות אדם שהולך רפוי וכפוף ויש לו ביטחון עצמי גבוה כמו שלא יכול להיות אדם שהולך זקוף עם ראש מורם, צוואר ארוך ועיניים נשואות גבוה והוא חסר ביטחון.
באותה מידה שיופי חיצוני מתעצם אלפי מונים בשל נפש טהורה שחושבת מחשבות נעלות ומעודנות לעומת פנים חרוטות ומצומקות של אדם המשתתף בתהליכי מחשבה שלילים ביקורתיים והרסניים, הרי תהליכי המחשבה שלנו נותנים את איתותים וסימניהם גם בפרצופם של בני האדם והיום בעידן המודעות כל אחד יכול לראות על תווי פניו של חברו את המתחולל בנפשו וכאשר אנחנו רואים אדם שטוב לו בחיים אנחנו יכולים לראות זאת לפי מצבו החיצוני שהוא קורן ומקרין החוצה מגופו ומפניו אור שיוצא מתוך נשמתו כתוצאה מתהליכי מחשבה בריאים, שלווים ונעימים.

הנוכחות והמצבי רוח שאנחנו חווים ברוב הזמן מתקבעים בצורה ובאופן בה הגוף שלנו מונח, בצורה בה אנחנו עומדים, יושבים והולכים בעיקר.
בעניין הריפוי אנחנו יכולים לרפא את הנפש דרך הגוף בדיוק כמו שאפשר לרפא את הגוף דרך הנפש שזהו עיקר הריפוי במחלות אוטואימוניות.

הגוף החולה הוא רק תוצאה ואי אפשר לשנות תוצאה אך אפשר לשנות את מה שיצר את התוצאה הזאת – הנפש שחלתה קודם לכן והמחלה של הגוף אלו הן ההשלכות והסימפטומים של הנפש החולה וכידוע אי אפשר ולא רצוי לטפל בסימפטומים כי גם אם הצלחנו, המחלה תחזור, עלינו להקל בסימפטומים ולרפא את הנפש קודם כי משם היא נובעת וכשפתרנו את עניין הנפש - המחלה לא תחזור.

רעיון ריפוי המחלות האוטואימונית הוא לפתח וללמוד דפוס חשיבה חדש ולשנן אותו ולאמן אותו עד שהוא הופך להיות טבעי ופועל בצורה אוטומאטית בתוך האדם, דפוס של מחשבות בונות ותומכות, מחשבות מעצימות ומחזקות, מחשבות של ריפוי ושל יופי, מחשבות של אהבה ושלווה.

מחלות אוטואימוניות מתפרצות בעיקר אצל אנשים רגישים מאד, אנשים שרגישים לסביבה שלהם ובעלי מודעות רגשית גבוהה מאד ובשל הרגישות הגבוהה שלהם הם חשופים הרבה יותר מאנשים רגילים לתוקפנות של הגוף שלהם ולתהליכי מחשבה חבלניים והרסניים והם אלו שחייבים ללמוד דפוסי מחשבה מעצימים ולטפח אותם ולהזין אותם על בסיס יומי דווקא בשל הרגישות הגבוהה שלהם, בדיוק כמו שאדם עם עור בהיר ורגישות גבוהה לשמש ישים מקדם הגנה נגד קרינת השמש במספרים גבוהים מאד כדי להגן על עורו הבהיר והחשוף יותר מהאדם הממוצע, כך גם האדם הרגיש ילמד את עצמו דפוסי חשיבה בונים ותומכים ויעשה זאת במסירות ובמחוייבות גבוהה יותר הרבה יותר מהאדם הרגיל שפחות רגיש ממנו ויכול להרשות לעצמו להיכנס למתחים ולחצים כאלה ואחרים שגם לו הם יזיקו אך לא בצורה הרסנית כמו אצל האנשים הרגישים מאד.
כמו שיש אנשים רגישים יותר בעורם שצריכים להגן על עצמם ביתר מודעות, באותה מידה ישנם גם אנשים רגישים בנפשם שעליהם להגן על עצמם ביתר מודעות.

בכל עניין המחלות האוטואימוניות ובכלל, מומלץ ביותר לעשות ניקויי רעלים כאלה ואחרים לטיהור הגוף ולוודא שאדם אוכל תזונה מזינה ואפילו דואג לקחת את תוספי התזונה הנכונים שיתמכו בתהליך הריפוי והמניעה של התפתחות סימפטומים וסיבוכים, אך כל אלה, כל ניקויי הרעלים למיניהם והתזונה הטובה לא יעזרו לאדם אשר ממשיך לייצר את הרעלים במחשבותיו ולהזין את עצמו במילים מחלישות ותוקפניות כלפי עצמו או בדימויים או בתמונות שרצות לו בראש ומזהמות את גופו ומייצרות רעלים ומוציאות את כל הויטמינים והמינרלים החיוניים מכל המערכות בגוף.

כי לא משנה כמה תנסה לטהר את הגוף – המקום בו נוצרים הרעלים הם בין האוזניים שלך ועל המקום הזה יש לעבוד קודם כל ולפני הכל, כדי שהרעלים לא יווצרו שוב פעם מחדש כי מה זה טוב לעשות ניקוי רעלים ואז לייצר עוד רעלים בתוך המחשבה – רעלים שיופרשו לגוף ויקלקלו אותו יותר ויותר ככל שהזמן עובר.

השינוי היחיד שעובד הוא שינוי של אורך חיים, שינוי של תזונה בריאה, הן לנפש והן לגוף שהרי זה העיקר ואלו הם דבריו של היפוקרטס שהוא אבי הרפואה המודרנית שאמר: "והיו מזונותיך תרופותיך ותרופותיך מזונותיך"


חבל שהרופאים פיספסו לעומק המלצה חשובה ביותר של מי שהמציא את מה שהם עושים.

סתם לחיות היום זה לא סתם, זאת אמנות.

אייל אברהם לוי.

 

אייל אברהם לוי, מטפל, מאמן אישי, אסטרטג וסופר. במהלך 15 השנים האחרונות חקרתי וחיפשתי תשובה לשאלה: "מהם הדברים שעושים את ההבדל באיכות חייהם של בני אדם?" הרצון העז להבין מהם הכוחות הבלתי נראים שמשפיעים על כל תהליכי קבלת ההחלטות שלנו הביא אותי ללמוד את שיטות הטיפול האפקטיביות ביותר בעולם, NLP, גשטאלט, פסיכולוגיה, קואצ'ינג ודימיון מודרך. לכל אדם יש את המקום שלו והמהות שלו בעולם, אם אתה סובל כנראה שאתה רחוק מהמהות שלך. הנך מוזמן לשאול אותי כל שאלה העולה בך, אין כזה דבר שאלה לא חשובה. וכמו כן להכנס לדף הפייסבוק שלי ולקבל יותר פרטים לגבי מה אני עושה ואיך זה יכול לקדם אותך לחיות את החיים שמגיע לך לחיות כאן. אני מאמין שבאנו לכאן כדי ליהנות - אם אתה סובל עליך לשנות את זה ואם אחד יכל לעשות את זה אז גם אתה יכול. זה קל ופשוט כשיודעים את הדרך הנכונה. לשאלות, פרטים נוספים ויצירת קשר יש ללחוץ כאן או במייל: eyal@LeviLife.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב